28 Nisan 2015 Salı

YUMURTA SAVAŞLARI


Henüz ergenliğe yeni yeni giren yüzücülerimin temel besini makarna ve yumurta. Makarna saf karbonhidrat olarak, yumurta da kaslarının yapıtaşı protein olarak mutfağımızın en temel gider kalemlerinden ikisini oluşturuyor.

Ben beslenme uzmanı değilim, tecrübeli bir antrenör hiç değilim. Vereceğim bilgiler bizim antrenörümüzün talepleri ve istekleri doğrusunda kendi kendime bulduğum ufak tefek çözümler.

Antrenörümüz çocuk yaştaki sporcu vücutlarının yaşıtlarına göre daha fazla proteine ihtiyaç duyduğunu ve bunu etten ziyade yumurtadan sindirebildiklerini söyler. Yarış ve antreman tempolarına göre de bize zaman zaman günde 2 yumurta 3 yumurta gibi hatırlatmalarda bulunur. Bu da; şahsen benim de yemeğe çok bayılmadığım bir yiyecek olmasına rağmen, çocukların neredeyse her gün önlerine yumurta koymak demek .

Bizimkilerin biri haşlanmış yumurtadan hiç mi hiç hoşlanmaz (anasına çekmiş), diğeri pek ayırt etmez. Lakin takım arkadaşlarımızdan biliyorum ki yumurtadan nefret eden çocuklar da var. Haftanın 6-7 günü bizimkilere aynı tip yumurta yedirmemek ve hiç sevmeyen takım arkadaşlarımıza yumurta yedirebilmek adına, kendi kendime bulduğum çözümleri sizlerle paylaşayım dedim. Bazılarının tarifleri için kullanmayı sevdiğim sitelerden link de veriyorum.

Sizlerin de sevdiğiniz tarifleriniz ve ipuçlarınız varsa lütfen yorumlar kısmında bizlerle paylaşın.


Haşlanmış Yumurta

Yumurta Salatası     


Omlet

Peynirli-Maydanozlu Omlet

Menemen ( Favorimiz )





Patatesli Sucuklu Yumurta

Sucuklu Yumurta

Yumurtalı Muzlu Ballı/Kakaolu Milk Shake*



________________________________________________________________

*Bu tarifi özellikle antrenman sonrası akşam yemeği yiyemeyeceklerse yapıyorum. 

1 muz + 300/400 ml soğuk süt + 1 yumurta + 1 yemek kaşığı bal yada Nesquik
Mutfak robotunuzun parçalayıcı kısmına hepsini atıp iyice karışana ve kıvam alana kadar robottan geçirin. Bekletmeden tüketin. Eviniz yakınsa antrenmandan çıkar çıkmaz içmeleri çok daha iyi. Çiğ yumurta tüketimi hakkında çok uç yönlerde bilgi var. Pek önerilmemekle beraber (Salmonella vs yüzünden) memleketimin bu kadar antibiyotik yüklenmiş tavuklarından şimdiye kadar bakterili yumurtaya rastlamadık diyeyim.

2 yorum:

  1. Berna hanım tam da benim oğlanı anlatmışsınız, yumurta yedirmek için her yolu deniyorum , yumurtalı ekmek , krep ....
    Tarifiniz için teşekkürler :)

    YanıtlaSil